Brev
min familie
hej børnetellfonen
jeg hedder M. på 13 år
jeg har adhd min mor slå mig nå jeg ikkke høre efter hin
i dag kom jeg hjem til hin menner torsdag den 23 april 2015 skulle jeg i bad og så var jeg færdig i bad og så kommer min mor ind og siger tør dit hår og rud dit værelse op og så siger jeg nej og hun begynder med at slå mig på konden og så vil jeg ud af legjligheden og hun siger nej og vi stå fram og tilbage og skænes
så siger hun skal jeg sig undskyld så siger hun undskyld men den ta jeg ikkke i mod fordi nå hun er hjemme med mig så råber hun af mig helle tiden og siger nogen grimme ord på vors sporg og det er jeg træt af og så siger min mor gå og kom tilbage og så går lig plusde mødder jeg hin og hun har nok føglet efter mig og det bliver jeg sur og så løber jeg og kommer hjem men hun er ikke hjemme
så bagefter siger jeg undskyld for jeg råbte os af hin men hun ta ik i mod den og jeg vil os sig til min lære i morgen at min mor slo mig min mor sage du skal ik sig til din lære at jeg slo dig
ved ik hvad jeg skal gøre
få lyst til at gå selvmord jeg kan ikke mere med hin
jeg prøver men vi bliver uvenner
jeg håber i kan hjælpe mig
jeg vil ha et råd til hvorddan jmin mor kan tilgive mig
jeg er os sur på hin men jeg hader være uvenner med hin
jeg har en rådgiver som kommer og bøgser og høre hvordan jeg har det og nu tænker jeg at sige til rådgiver at min mor slå mig for jeg vil ik med min mor mere
jeg vil væk fra hin
hun har slået mig siden jeg var lille troior siden jeg var 6 år har hun slået mig og låst mig inde på et wc og et cykel skur
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år
Tak for dit brev. Hvor er du god til at fortælle mig, hvad der sker derhjemme mellem dig og din mor. Det er ikke ok, at din mor slår dig og har lukket dig inde.
Jeg kan sagtens forstå, at du synes det er for hårdt at være sammen med din mor, når det er så voldsomt. Du skal have hjælp fra en anden voksen, og din mor skal også have hjælp, så hun ikke slår dig eller på andre måder er voldsom overfor dig. Volden skal stoppes.
Du har selv tænkt på at sige det til din lærer, at din mor slår - og du har også tænkt på, at sige det til en rådgiver, som kommer på besøg. Jeg synes helt bestemt, at du skal sige det til din lærer og til rådgiveren, ellers ved de ikke, at du bliver slået og har brug for hjælp.
Selvom din mor siger, at du ikke skal sige det, så er det vigtigt at du siger det.
Måske har du talt med rådgiveren om det, og måske har I fundet ud af, hvordan det bliver godt igen for dig. Måske har rådgiveren også idéer til, hvordan din mor får hjælp til at stoppe med at slå, lukke dig inde og være voldsom overfor dig. Man kan få hjælp af en rådgiver i kommunen, så man ikke slår sin datter, men siger tingene til hende. Det tænker jeg, vil være godt, at din mor lærte.
Det er vigtigt, at du har det godt og er tryg der hvor du bor - derfor synes jeg, at det er bedst at du fortæller din lærer og rådgiveren om, at din mor slår.
Jeg håber du får sagt det til en voksen, så du får det godt.
Du er også meget velkommen til at ringe, sms'e eller chatte med os på BørneTelefonen 116111
Mange tanker og hilsner
BørneTelefonen.