Brev
Min famile
mm.. hej BB
jeg har nogle problemer med min familie mm.. når jeg er hos min mor er der forsgelie regler end der er hos min far
jeg græder nogle gange om dagen jeg vil ønske at det var anderledes
håber i har et råd til mig knus I
Pige, 9 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 9 år.
Tak for dit brev. Hvor er det godt, at du skriver ind til os. På BørneTelefonen taler vi med mange børn og unge, der fortæller om, hvor svært det kan være, når man bor to steder. Derfor er der ikke noget at sige til, at det fylder hos dig. Men det er ikke meningen, at man skal gå og være ked af det hver dag. Og jeg tænker at det er vigtigt, at din mor og far ved, hvordan du har det.
Selv om din mor og din far ikke vil bo sammen mere, holder de af dig. Og de vil sikkert gøre deres bedste for, at du har det godt, når du er hos dem. Det tror jeg på. Det er ikke sikkert, at din mor og far tænker over, at det betyder noget for dig, at der er forskellige regler hos dem. Har du mod på at sige det til dem? Måske har du det bedst med, at fortælle det til den ene af dem først?
Nogle børn synes at det er rigtig svært, at fortælle deres forældre, når der er noget de er kede af. Hvis det er noget du kan genkende, kan det være at det vil være rart, hvis en voksen hjælper dig med at tale med dine forældre? Det kan være, du har en mormor eller en farmor, som kan hjælpe dig? Eller en anden voksen, som du stoler på?
Du kan også vælge, at vise din mor og far dit brev og mit svar. Det kan være en måde at fortælle din mor og far, at der er noget, de skal hjælpe dig med, for at du kan få det bedre. Dine forældre har nemlig ansvaret for, at passe på dig og hjælpe dig, med det der er svært.
Du er altid velkommen til at ringe til os og tale videre, hvis du får brug for det.
Jeg ønsker dig alt det bedste herfra.
Mange hilsner fra BørneTelefonen