Mellem himmel og jord.

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære duTak for dit brev, som jeg vil forsøge at besvare, så godt jeg kan. Det er super ærgerligt, at du har skrevet flere gange, uden at få svar. Godt at du bare blev ved med at skrive...

Jeg kan forstå, at du har haft det svært længe og har været i behandling hos en psykolog og sideløbende har haft samtaler med din AKT lærer.Måske skulle du fortælle din kontaktperson, din AKT lærer, at du føler, du igen har det svært? Du har været igennem et behandlingsforløb, som jeg kan forstå på dit brev, at du ikke føler, har hjulpet dig. Derfor tænker jeg, at du skal finde en voksen, som du har tillid til og forklare, hvordan du har det lige nu. Tror du ikke det, du kunne kontakte din klasselærer igen? Du og din familie har helt klart brug for hjælp. Når du fortæller, hvordan din papfar reagerer, så kunne det måske være godt, hvis en familiebehandler fra kommunen, kunne hjælpe jer? Jeg ved godt, det kan virke uoverskueligt for dig – at få den rigtige hjælp. Men her i Børns Vilkår har vi en bisidderordning. En bisidder er en person, som hjælper børn og unge, når de skal tale med kommunen. En bisidder kender meget til børns rettigheder, og det kan være godt, at have sådan en voksen ved sin side. En voksen som sørger for, at der bliver lyttet til, hvad du siger, og som hjælper dig, med alt det svære, fx at ringe/skrive til kommunen, lave aftaler, tage til møde osv.

Måske kunne det være rart for dig at få en bisidder til at hjælpe dig? Hvis du tænker, at det vil du gerne, kan du ringe til dem på nummer 35 55 55 59, eller du kan ringe til BørneTelefonen på 116 111 og få rådgiveren til at hjælpe dig, med at få en bisidder.

Vi vil rigtig gerne hjælpe dig, og jeg håber, du har mod på, enten at kontakte din klasselærer eller ringe til en af de to numre.
Kærlige tanker BørneBrevkassen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.