Må ikke kende min Biologiske far

Hej BørneTelefonen
Jeg er 13 år gammel! Og flyttede til dk da jeg var 10 år gammel! Jeg bor sammen med min mor Bonus lillebror og Bonus far! Min b-far og b-lillebror er danske!

Jeg kender ikke min biologiske far! Og jeg snakker heller ikke noget om ham med min mor! Men jeg er lige fyldt 13 år så derfor har jeg jo fåede Facebook!

Dagen efter min fødselsdag! Havde jeg fåede en venneanmodning fra min biologiske far! Jeg blev mega glad imens jeg begyndte at græde for jeg blev på en møde bange! Jeg ringet så til min mor og sagde det og hun sagde bare st jeg skulle blokere ham! Og så sagde jeg bare jaja! Men jeg kikkede sp på hans profil og så at han havde to børn! Jeg tænker på det hver dag! Og jeg fortryder jeg blokerede ham for jeg vil sygt gerne lære ham at kende! Men min mor siger at han ikke er en god mand! Og min Me vil aldrig snakke om ham sammen med mig så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre

Håber på er svar❤️
Tak for i er der!

Pige, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Hej 13 årig pige

Jeg kan sagtens forstå, at du gerne vil lære din biologiske far at kende. De fleste syntes, at det er interessant hvor man kommer fra og har brug for, at have kendskab til sine rødder.

Din mor har sikkert sine grunde til at passe på dig. Men du har brug for at vide mere om din biologiske far. Derfor vil jeg vil foreslå dig, at tage en snak med din mor.

Fortæl hende, at du er glad for den familie du har og elsker dem, og at du samtidig er nysgerrig efter viden om din far. Fortæl hende hvad det betyder for dig, og om hun vil være sammen med dig om det.

Spørg om hun vil fortælle om din far - måske har hun nogle billeder, hun kan vise dig. Har du brug for mere viden eller bare gerne vil i kontakt med din far, kan du sammen med din mor overveje om du skal ophæve blokeringen. Hvis din mor er nervøs for jeres kontakt, kan I måske lave nogle regler sammen om den kontakt, du kan have med din far. Eksempelvis at du kun skriver med ham, at din mor får at vide, hvis han gerne vil mødes med dig.

Jeg håber, at du og din mor finder ud af, hvad der er bedst at gøre - så nysgerrigheden ikke bliver til noget, du holder hemmeligt og gemmer indeni.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.