Lorteliv

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 13

Tak for dit brev. Du skal have stor ros for at dele dine tanker og følelser med BørneBrevkassen.

Jeg synes bestemt ikke, at det er ligegyldige ting, du døjer med. Det er problematikker, som går dig så meget på, at du ikke kan se andre muligheder end at skære i dig selv. Og når man vælger denne løsning, så er det oftest fordi, man har nogle ting indeni, som gør ondt. Derfor kan smerten fra "cutting" føles som om den overdøver den smerte, man ellers har indeni... Det hjælper bare kun i kort tid, og nogle gange kan det måske føles endnu værre bagefter..?

Jeg ved, at det kan være svært at stoppe med at skære i sig selv, og derfor tænker jeg at du måske godt kunne bruge noget hjælp fra en voksen, som kender til at have så svære tanker, at man vælger at skære i sig selv.

Derfor håber jeg på, at du har mod på at dele dine oplevelser og tanker med en voksen.. Så mon du kan komme i tanke om en voksen, som du har tillid til? Det kan være en lærer, en pædagog, en sundhedsplejerske eller en helt anden?
Hvis det er svært at tage "hul" på bylden, kunne du måske prøve at vise vedkommende dit brev og mit svar..? Det kan nogle gange være en stor hjælp...

Og hvis du har brug for at vende situationen eller andre ting yderligere, så har du mulighed for at være anonym og ringe gratis på 116 111. Her sidder voksne dygtige rådgivere - og de sidder der frem til kl. 23.00.

Du er selvfølgelig også velkommen til at skrive igen!

Varme tanker BørneBrevkassen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.