Brev
løbet hjemme fra
hej
jeg er en pige på 14 som er løbet hjemme fra..
min mor ved det men min far ved det ikke men jeg har tænkt mig at blive væk 5-6 dage
men jeg vil skrive det til min far jeg ved bare ikke hva der skal stå i brevet kan i hjælpe mig?
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år
Når du får mit svar, er du måske kommet hjem igen.
Det er en stor beslutning at flygte hjemmefra, så jeg tænker meget på, hvad der mon ligger bag din beslutning, og hvor du har opholdt dig? Din mor ved det, men ikke din far, som du ville informere på skrift. Mon du selv fik det gjort? Hvordan mon dine forældre reagerede? Hvordan har du det, og hvordan klarer du dit liv, hvis du er vendt hjem igen?
Når man flygter hjemmefra, er det fordi, der er noget, der slet ikke fungerer. Som regel bliver det ikke løst ved at flygte, men flugten kan give en pause i livet, mens man tænker. Mon det er det, du har brugt din flugt til?
Måske fik du informeret din far, måske ikke. Når jeg ikke ved, hvad der ligger bag din flugt, er det svært for mig at give dig råd om, hvad din far skal have at vide.
Jeg er bekymret for dig, men jeg kan desværre ikke hjælpe dig, når jeg ikke ved, hvilke problemer der har gjort, at du flygtede hjemmefra.
Måske er det svært for dig at fortælle om, men jeg håber alligevel, at du har lyst til at skrive igen, logge dig ind på chatten eller ringe eller sms'e till BørneTelefonen på 116 111. Alle steder sidder der rådgivere, der har god tid til dig. Vi vil meget gerne hjælpe dig.
Kærlig hilsen fra BørneTelefonen