konfirmations drømmen er død..

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 15 år

Mange tak for dit brev.

Jeg kan godt forstå det er en svær situation. Ens konfirmationsdag er en stor dag. Og man vil gerne gøre det til en mindeværdig dag sammen med ens familie.

Jeg synes du har gjort det rette i at invitere din fars familie. Så jeg synes, det er ærgerligt, at de fravælger at komme på grund af din far. I kunne jo godt have haft en god dag sammen selvom din far ikke er der. Men det er dem der går glip af en hyggelig dag. Det er dem der går glip af at være med til at gøre det til en god dag for dig. Jeg synes det er flot du har taget en beslutning som du føler er rigtig.

Du har erfaret ved din søsters konfirmation, hvordan det påvirkede festen at din far var fuld og det ønsker du ikke sker til din konfirmation. Det er så fint du prøver at undgå dette, mærker efter og passer på dig selv og det er ikke til at vide, hvad din fars familie har tænkt, siden de ikke ønsker at komme. `Hvis du har mod på et, kan du spørge dem eller prøve at forklare dem, hvorfor du har taget  det valg du har?

Jeg forstår godt at tanken om at der kunne have været flere mennesker med til din konfirmation, kan være svær. Men jeg tror, at noget af det bedste her i livet er at være sammen med mennesker man holder af og som holder af en. Være sammen med mennesker som får en til at føle sig godt tilpas og vil en det bedste.  Jeg er sikker på, at de 16 mennesker der kommer til din konfirmation vil dig det bedste. De ønsker at du får en super god dag. En god fest handler ikke så meget om hvor mange gæster der er, men mere om hvad det er for nogle gæster.

Måske det kan hjælpe at tænke på det, så du er med til at skabe en god dag for dig selv og dine gæster. Måske det er en ide at tale med din mor om hvordan du har det, så hun kan trøste og støtte dig og forhåbentlig hjælpe dig til at få en super konfirmation.

Jeg vil ønske dig tillykke og håber du får en dejlig dag med dine gæster.

Mange hilsner Børnetelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.