Brev
Konfirmation
Hej Brevkasse
jeg er en dreng på 13 år og er virkelig ked af det
fordi at her i 2017 er min mor og min far blevet meget uvenner og kan derfor ikke holde min komfirmation sammen
så nu får jeg 2 fester og det vil jeg ikke.
HVAD GØR JEG????
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng
Hvor er det godt, at du har skrevet til os. Tak for det!
Det er slet ikke okay, at dine forældres skænderier går ud over dig. Desværre er det noget, alt for mange børn oplever. Mange forældre kan blive så optagede af at være uvenner, at de glemmer at sørge for at deres børn har det godt. Det er forældrenes ansvar, at sørge for deres børn har det godt og er glade. Det er din dag, når du skal konfirmeres. Det vigtigste er, at du er glad for det, der sker. Det må du huske på!
Det kan være en god idé at snakke med dine forældre om, hvordan du har det. Prøv at forklare dem, at du slet ikke har lyst til at have to fester. Måske du kan vise dem brevet her sammen med svaret.
Det er også en god idé at snakke med nogle andre, om hvordan du har det. Når man fortæller andre om de ting, man synes er svært, kan det faktisk virke lidt lettende. På en måde så deler man det, man synes er svært og er ikke alene om det. Er der måske en af dine venner eller et familiemedlem, du har lyst til at snakke med? Hvis du vil, er du altid velkommen til at ringe ind på 116111. Her sidder rigtig søde rådgivere klar til at lytte til dig.
Jeg håber mit svar hjælper dig på vej.
Venlig hilsen BørneTelefonen