Brev
Ked af det
Kære bb
Mine forældre er skilt det har de været i 5 år men hver eneste aften er jeg kedate
Hvad skal jeg gøre hilsen en ti årig pige
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 10 år
Jeg kan rigtig godt forstå, du er ked af det. Mange børn bliver kede af det når deres forældre vælger ikke at være sammen mere. Man kan savne at være sammen med begge sine forældre. Eller man savner sin far, når man er hos mor og omvendt. Så det er helt normalt at blive ked af det. Mon dine forældre ved, at du har det sådan?
Det er tit når man ligger i sin seng om aftenen, at man kommer til at tænke på ting der ikke er helt så rare. Måske når man ikke rigtig at tænke så meget over det i løbet af dagen, fordi der sker så meget andet. Det kan også være man når at tænke over det i løbet af dagen, men lader som ingenting så ingen ser det. Uanset hvad, så er det ikke rart at ende sin dag med at være ked af det.
Nogen gange kan det være svært at hjælpe sig selv, når man er ked af det. Især når man som du kun er 10 år. Så behøver man en anden til at hjælpe sig, så man kan få det bedre.
Derfor tænker jeg at det kunne vær en ide at tale med en voksen, du godt kan lide om hvordan du har det. Den voksen kunne fx være en af dine forældre eller dem begge? Måske kunne du sige det eller skrive det til dem, så de ved at du har brug for at snakke om det. Det kan også være en lærer? En i familien. En god veninde og måske hendes mor eller far? Jeg tror det vil kunne hjælpe dig, så du ikke er ked af det om aftenen.
Hvis du brug for at tale med en voksen, du ikke kender, kan du også ringe eller skrive ind til os på BørneTelefonen 116111. På BørneTelefonen sidder vi mange søde voksne, som er vant til at tale med børn som er kede af det.
Mange tanker BørneTelefonen