Brev
Kan ikke holde dette ud mere.
er lig kommet hjem fra svømning og så begynder min far at råbe af min mor, og min mor råber tilbage. Jeg kan virkelig ikke holde det her ud mere. Det her har være sådan i 3 år. Derudover har min lillebror også autisme og min far har haft kræft. HJÆLP😩
Dreng, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 10 år.
Du har skrevet til os og bedt om hjælp.
Det kan du være stolt af.
Du viser hvor stærk og modig du er.
Jeg ser et billede for mig af kaos, torden, lyn og kæmpe bølger.
Kan du genkende det kaos?
Tre år er alt for længe at føle sig alene i kaos..
Du skal ikke holde alt det der sker i din familie ud.
Det er din fars og mors ansvar.
Du har ret til at blive set og hørt af dem.
Nogle børn viser deres forældre deres brev til os, når alle er rolige.
Andre snakker med en voksen de har tillid til.
Måske en lærer, svømmetræner, moster, faster eller onkel.
Sygdom i familien er meget svært og alle børn har brug for at snakke om det.
Du kan på dette link se video og høre hvad andre fortæller.
Sygdom i familien – Fysisk og psykisk sygdom – Få hjælp – BørneTelefonen (bornetelefonen.dk)
Du må meget ringe til Børnetelefonen på 116111 og snakke med en voksen.
De har lyttet til mange børn, som ikke kan holde det ud mere.
Du har vist mig at du er modig og stærk.
Jeg tror du kan bede om hjælp hos dem, du har tillid til.
Kram og mange hilsner fra Børnetelefonen.