Kæreste og forældre!!

Jeg har en kæreste men ved ikke hvordan jeg skal fortælle mine forældre det?!

De er mega strenge og har virkelig høje forventninger til mig,

ved at fortælle dem det bliver jeg bange for st de bliver skuffet og siger jeg skal slå op selvom jeg rigtig godt kan lide ham!

Pige, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 14 år

Hvor er det godt at læse, at du har fundet én, som du rigtig godt kan lide.

Ja, det kan godt være lidt af et dilemma at have strenge forældre, som man ikke vil skuffe. Specielt, når man, som du, har en kæreste, som man rigtig godt kan lide.

Nu er det jo slet ikke sikkert, at de bliver skuffede. Mit råd til dig er, at du nok bliver nødt til at finde en måde at få det fortalt på...

Der er flere måder, du kunne overveje at få det sagt på. Du kunne fx starte med at snakke med den ene først. Fx din mor. Måske være lidt nysgerrig på hende. Eksempelvis spørge ind til hendes første kæreste, hvor gammel hun var første gang. Og hvordan hendes forældre reagerede, når de hørte, at hun havde en kæreste. Osv. Kan du følge mig?

Ud fra dit brev kan jeg ikke se, om du har drengevenner, og om dine forældre er vant til, at du inviterer drenge med hjem. For en anden måde du kunne få fortalt om din kæreste på, kunne være at invitere din kæreste hjem til jer, og måske præsentere ham som en ven, der skal hjælpe med lektier eller noget andet.  Det ville give dine forældre lidt tid til at vænne sig lidt til tanken om, at du godt kan lide drengeselskab.

Med den styrke du allerede har vist ved at søge hjælp herinde på BørneTelefonen, så er jeg sikker på, at du finder en vej at få fortalt dine forældre om din kæreste. Ellers er du altid velkommen til at ringe til en af vores søde børnerådgivere på BørneTelefonen på telefonnummer 116 111.

Kram fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.