Jeg vil gerne væk

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære 15 årig

Jeg kan forstå på dit brev at du er mellembarnet, og selvom du har en fantastisk familie der elsker dig, så kan du ikke holde ud af at være der længere fordi, du ofte bliver rettet på og at du føler, at du ikke kan stole på dine forældre.

Du nævner, at du måske har en depression og social angst og at du har fundet ud af at du er trans. Du skriver også at alkohol ved fester hjælper dig til at glemme de dårlige ting for en stund.

Det lyder til, at du virkelig er god til at sætte ord på; hvordan du oplever din situation og hvordan du har det. Det er virkelig godt.

Du har før talt med dine forældre, hvor de så fortalte det videre. Derfor kan jeg godt følge dig i, at du ikke helt har tillid til dem. Samtidigt kan det også være vigtigt, at de ved hvordan du har det og de ting, som du har brug for deres støtte i.

Hvis du har mod på det, så kunne du måske sige eller skrive til dem, at du egentlig har noget du gerne ville dele med dem, men at ikke rigtig tør, når de før har fortalt det videre til andre. Hvis de kan love, at det bliver mellem jer, så kunne du måske prøve at snakke med dem om, at du ikke har det godt?

Måske kan du bruge bruge dit brev her til støtte, hvis du skal tale med dine forældre. Ofte kan det hjælpe at bruge dit brev, som en støtte til at fortælle dine forældre det som du har brug for.

Det kan være befriende, at få sat ord på de problemer man går med, og når du har en fantastisk familie der elsker dig, så er det måske også klar til at lytte til det, du har at sige.

Du er også meget velkommen til at kontakte BørneTelefonen på 116 111 eller på chatten eller sms. Der er altid en rådgiver som er klar til at hjælpe.

Det kunne måske også være en idé at kigge på rådgivningen: LGBT Ungdom  Her kan du læse mere om køn og seksualitet, forældre og se de andre tilbud der er til  unge.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.