Brev
Jeg så min far…
Hej børnetelefonen
Det skete i dag.
Jeg havde ondt i min skulder så jeg fik lov til at blive hjemme. Jeg lå i mit telt i min baghave. Sp min far ikke skulle se mig. Fordi at han tror altid jeg pjekker fra skole vis hab ser mig. Men jeg gik ind i min stue og jeg havde tænky mig at gå op på mit værelse indtil jeg gik forbi min fars værelse.
Jeg skulle nemlig forbi hans værelse for at komme op til mit værelse. Så jeg tænkte at kigge ind til ham. Men det skulle jeg ikke have gjordt. Jeg så ham ornanere og se porno på han computer. Så jeg løb tilbage i teltet uden han så mig. Og jeg blev der i lang tid. Hvad skal jeg gøre?
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 11 år
Det er rigtig modigt, at du skriver herind. Det kan være ubehageligt at se sin far onanere og se porno, fordi det kan føles som en meget privat ting.
Det er faktisk sådan at mange voksne mennesker ser porno. Det er en meget almindelig ting. Det betyder dog ikke, at det er noget børn skal blandes ind i. Det har helt sikkert heller ikke været din fars hensigt.
Jeg tror, det er vigtigt, at du får sagt det højt til nogen. Når man har set noget, som man synes er ubehageligt, så kan det hjælpe meget at få sagt det højt til en voksen. Måske du kan starte med at vise din far det her brev? Det kan nogen gange være en god måde at starte samtalen på.
Hvis du ikke føler, at du kan tale med din far om det, så kan du måske tale med din mor. Måske hun kan tale med din far for dig?
Det kan også være, at du har en god ven eller veninde som måske kender til de samme tanker, som du har. Nogen gange kan det hjælpe at tale med nogen på sin egen alder om det.
Uanset hvad så tror jeg, det vigtigste er, at du får sagt det højt. På den måde går du ikke med alle tankerne inden i.
Hvis du har brug for en snak eller flere råd, så er du velkommen til at ringe eller chatte med os på 111116.
Kærlig hilsen BørneTelefonen.