Jeg så min far…

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 11 år

Det er rigtig modigt, at du skriver herind. Det kan være ubehageligt at se sin far onanere og se porno, fordi det kan føles som en meget privat ting.

Det er faktisk sådan at mange voksne mennesker ser porno. Det er en meget almindelig ting. Det betyder dog ikke, at det er noget børn skal blandes ind i. Det har helt sikkert heller ikke været din fars hensigt.

Jeg tror, det er vigtigt, at du får sagt det højt til nogen. Når man har set noget, som man synes er ubehageligt, så kan det hjælpe meget at få sagt det højt til en voksen. Måske du kan starte med at vise din far det her brev? Det kan nogen gange være en god måde at starte samtalen på.

Hvis du ikke føler, at du kan tale med din far om det, så kan du måske tale med din mor. Måske hun kan tale med din far for dig?

Det kan også være, at du har en god ven eller veninde som måske kender til de samme tanker, som du har. Nogen gange kan det hjælpe at tale med nogen på sin egen alder om det.

Uanset hvad så tror jeg, det vigtigste er, at du får sagt det højt. På den måde går du ikke med alle tankerne inden i.

Hvis du har brug for en snak eller flere råd, så er du velkommen til at ringe eller chatte med os på 111116.

Kærlig hilsen BørneTelefonen.

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.