jeg kan ikke lide mælk

jeg skal drikke mælk men jeg kan ik lide det

8 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dig på 8 år,

Du skriver, at du skal drikke mælk, selvom du ikke kan lide det. Det er ikke rart at skulle spise eller drikke noget man ikke kan lide.

Kan det være fordi du skal have kalk? I så fald kan man få nogle kalktabeletter eller få kalken igennem meget andet mad og drikke – måske kan du snakke med dine forældre om det? Kunne du bede om vand istedet for eller måske få en anden slags mælk, end den du får nu?

Hvis du på den anden side gerne vil drikke mælk, men ikke kan lide det, kan man få andre former for mælk end komælk. Du kan bl.a. få soyamælk, havremælk, mandelmælk og mange andre. Det kunne være nogle forslag til komælk, hvis du skal bruge mælk, men ikke kan lide ko mælk.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Andre der Hjælper

Der findes også andre steder, hvor du kan få rådgivning og hjælp.

Måske har du brug for at tale med en ekspert, der ved rigtig meget om lige præcis dét, du tumler med.

Fandt du ikke den hjælp, du søgte efter? Her er en liste over andre, der også har rådgivning for børn og unge.