Jeg kan ikke gøre noget rigtigt

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære 12- årige pige.

Du er en stærk og sej pige.

Du har nemlig gjort det helt rigtige, du har bedt om hjælp.

Det kan mange mennesker lære meget af.

Det er nogle svære følelser du har lige nu. Når jeg læser dit brev, ser jeg en pige foran mig, som er duelig og brugelig. Du skriver, du stinker til matematik og det skriver mange unge til os om.

Det er din lærers ansvar at du får den hjælp, du har brug.

Du kan på linket finde andre børn og unges oplevelser.

Dårlig til matematik

Du oplever lige nu, at dine forældre skændes og at du ikke kan gøre noget rigtigt. Du er meget god til,  at beskrive, hvordan du har det.

At ville væk fra det du oplever lige nu er en normal og sund reaktion. Tårer er din kloge krops måde at give dig lidt ro i kroppen. Mange synes det er pinligt at græde, men det er fordi de ikke ved, hvor sundt det er.

Det er for mange svært at være en del af og vidne skænderier. Mange skriver til os om det du oplever.  Har du en voksen som du har tillid til? En lærer, mormor, en træner, eller en god veninde, som du kan fortælle om alt det du oplever lige nu.

Kig via linket på andres oplevelser.

forældre skændes tit

Mennesker bliver frustrerede, usikre og vrede indimellem. Det får nogle til at råbe, fordi de tror det hjælper.

Det er dine forældres ansvar, at du har et trygt hjem, hvor du får den anerkendelse og hjælp du har brug for.

Du kan måske vise dine forældre dit brev når alle er rolige. Nogle børn og unge har haft gode oplevelser med det. Deres forældre blev meget overraskede over hvordan deres barn havde det. De fik en god snak om hvordan de kan gøre det bedre i fremtiden for deres barn.

Du har flere muligheder for hjælp fra Børnetelefonen.

Ring på 116111 og tal med en voksen, som ved en masse om hvilken hjælp vi kan give dig.

Jeg glæder mig over at læse dit brev, som viser mig hvor stærk du er og hvor klog en krop du har.

Kram og kærlige hilsner fra Børnetelefonen.

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.