Brev
jeg hader mine forælder
jeg hader mine forælder jeg ved ikke hvorfor men hvis en af dem døde vil jeg overhoved ikke blive ked af det de laver ikke andet end at skrige af hinanden jeg hader dem dybt og inderligt jeg er kold overfor dem som is.
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 15 år. Det er godt, at du får fortalt, hvordan du har det med dine forældre, for jeg kan forestille mig, at det kan føles både svært og ensomt at have det, sådan som du beskriver. Du skriver ikke, hvordan det er kommet så langt, at du hader dine forældre og er kold som is, men når jeg læser dit brev, tænker jeg, at dine forældre er så  optagede af sig selv og deres indbyrdes skænderier,  at de overser dig..? Og at blive overset gør ondt, og det kan nemt udvikle sig til had og kulde. Du skriver heller ikke, om du har prøvet at trænge igennem til dine forældre, eller om de overhovedet ved, hvordan det er at være dig? Hvis du gerne vil prøve at gøre noget ved det, vil jeg forslå, at du skriver et brev til dine forældre, hvor du fortæller, hvordan du har det med deres evige skænderier. Måske tror de, at du er ligeglad? En anden mulighed er, at du fortæller en anden voksen person om dine vanskeligheder, så du ikke skal gå med den hadefølelse alene. For når man har det som du, kan det være en stor lettelse at begynde at sige det højt. Alene det kan hjælpe lidt. Du er selvfølgelig også velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111 eller til at logge dig ind på UngeChatten, hvor du kan få mulighed for at fortælle lidt mere om dit liv og dine tanker. Kærlig hilsen fra BørneBrevkassen