Jeg gider ikke mere

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Pige på 13år,

Det lyder ikke til, at du har det helt godt hos din far og heller ikke helt hos din mor - derfor er du ikke rigtig glad nogen af stederne.

Du skriver, at du ikke vil have din mor, ved at du har skrevet her. Det er kun dig, der kan fortælle hende det - vi kan ikke fortælle det til nogen, for du er anonym (vi ved ikke hvem du er).
Jeg tror, at det vil være rigtig godt for dig, hvis du kan snakke med din mor om, hvordan det går hos din far og hos hende. Måske kan kan hun forstå, hvordan du har det og det du ønsker skal være godt.

Når ens forældre ikke er sammen,  er det rigtig vigtigt at dine forældre snakker sammen om, hvordan det går og hvordan du har det. Det er lidt ekstra vigtigt, når man skal forholde sig til to hjem. Det er altså noget dine forældre skal gøre, så du får det godt hos dem begge.

Hvis du synes det er meget svært at få sagt til mor, kan du eventuelt skrive hende et brev, med dine tanker.

Det lyder også til, at du har det lidt svært med din mor, derfor kan det også være en idé, at få snakket med en anden voksen. Det kan måske være din lærer, en pædagog eller en i familien. Kan du mon finde én, som kan hjælpe og støtte dig. Det er så vigtigt at have nogle voksne til hjælp i din alder, hvor man nogle gange oplever mange svære ting.

Jeg vil også anbefale dig at bruge BørneTelefonen 116111. Vi har både chat-, sms- og telefon og vi vil meget gerne snakke mere med dig.

Jeg håber det bedste for dig

BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.