Jeg føler mig klodset

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 10 år

Hvor er det godt, at du skriver til BørneTelefonen, og jeg syntes, at du er meget dygtig til at skrive.  Jeg tror, at du bliver rigtig ked af det, når din mor skælder ud. Måske har din mor heller ikke så meget tid til dig, som du kunne ønske.

Når man er 10 år og går i 4 klasse, har man brug for hjælp til at holde styr på sine ting. Jeg tror ikke, at du er klodset, men jeg tror, at du har brug for, at din mor har lidt mere tid til at hjælpe dig med at finde ud af, hvordan du bedst kan styre dine ting.

Måske har du snakket med din mor om det ? Hvis ikke, kunne du måske snakke med din far om, at du faktisk har brug for lidt mere hjælp? Måske kan din far bedre snakke med din mor om det ?

Det er rigtig vigtigt, at du får noget mere hjælp. Du kan ikke klare det hele selv. De voksne skal hjælpe dig.

Du bor i en stor familie med mange børn. Derfor er det også vigtigt, at de voksne snakker sammen om, hvordan det hele bedst kan fungere, så alle børn og voksne har det godt.

Jeg syntes, at du skal vise din mor og far det brev, du har skrevet til BørneTelefonen. Jeg syntes også, at du skal vise dem mit svar.

Hvis du syntes, at det er for svært, har du måske en lærer, som du snakker godt med ? Så kan du måske fortælle den lærer om, hvordan du har det. Det kan være, at din lærer kan snakke med din mor.

Hvis du syntes, at det er for svært at snakke med læreren, er du meget velkommen til at ringe til BørneTelefonen på tlf. 116111, og snakke med den, der tager telefonen om, hvordan vi kan hjælpe dig. Dem der passer BørneTelefonen ved rigtig meget om, hvor svært det kan være at bo i en stor familie med mange børn.

Jeg håber, at du snart får snakket med dine forældre eller din lærer, og hvis ikke det går, håber jeg, at du ringer herind til BørneTelefonen, så vi kan hjælpe dig.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.