Jeg er uvenner med min far

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Hej pige på 12,

Det lyder ikke særlig rart, at du har mistet lysten til at være hos din far. Jeg kan godt forstå, at det fylder meget i din hverdag.
Det er så godt, at du har skrevet til os. Det er nemlig vigtigt, at du får hjælp.

Det er ærgerligt, at du er blevet uvenner med din far. Samtidig er det flot, at du siger fra, når du kan mærke, at du ikke har lyst til at være hjemme hos ham. Det lyder som om, at han ikke får taget dig alvorligt. Din far har ansvar for, at det er rart og trygt for dig at være derhjemme.

Jeg synes, at det er vigtigt, at I prøver at finde en løsning. Men det er også et stort ansvar, at stå med alene for dig, så du skal have noget støtte.

Nu ved jeg jo ikke, hvordan forholdet til din mor er. Men jeg vil anbefale dig at tale med hende om situationen. Du har brug for en voksen, der kan hjælpe dig med at tale med din far.
Hvis det er for svært at tale med din mor om, vil jeg anbefale dig at tale med din lærer, eller en anden voksen du har tillid til.

Hvis du har brug for støtte til at skrive til nogen, hvordan du har det, kan du måske få hjælp på hjemmesiden her: https://bornetelefonen.dk/skriv-0

Du slutter dit brev af med at skrive, at vi skal ringe til dig hurtigst muligt. Det kan vi desværre ikke. Men det lyder som om, at du har brug for hjælp og nogen at tale med hurtigt. Derfor synes jeg, at du skal ringe til BørneTelefonen på 116 111. Der er åbent hver dag, fra 11-23. Der sidder voksne klar til at tale med dig og hjælpe dig. Når du ringer til BørneTelefonen, er du anonym, ligesom du også er her.

Det er flot af dig, at du gerne vil gøre noget ved situationen, og at du derfor har skrevet her. Jeg håber, at du kan få hjælp til at tale med din far.

Kærlig hilsen
BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.