Hvorfor skælder de mig hele tiden ud???

Hej Børnetelefonen!
Jeg forstår ikke hvorfor at de hele tiden skal skælde mig sådan ud, når jeg ikke altid gør noget???? Det er som om de ikke vil ha’ mig her mere! De tvinger mig til at hele tiden gør noget jeg for aldrig lov til at slappe af, det mega træls, jeg har ikke rigtig tid til lektier, vennerne eller bare slappe af!! De hader mig bare!!!:(

Pige, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Hej Pige 13 år

Hvem er det mon hele tiden skælder dig ud? Det fremgår ikke af dit brev, men jeg gætter på, at det er dine forældre?

Jeg tror, rigtig mange børn og unge kan genkende følelsen af, at deres forældre hele tiden skælder dem ud og tvinger dem til at lave alt muligt. Nogle gange er det en følelse, der hurtigt forsvinder igen, men andre gange kan den være der i lang tid. Er følelsen der længe, tænker jeg, at det er vigtigt at få det sagt til nogen.

Jeg tænker, at det måske ville være allerbedst, hvis du kan tale med dine forældre om det? Måske du kan sige det til dem en dag, hvor der er stille og roligt omkring jer? Det kan selvfølgelig være meget svært at sige det direkte, så hvis det er for svært, kan du måske skrive et brev - ligesom du har skrevet et brev til os? Endelig kan det være en mulighed at fortælle det til helt andre voksne. Det kan være en lærer, en nabo, et andet familiemedlem eller en anden voksen, du er tryg ved?

Hvis du ikke umiddelbart kan finde frem til en voksen i dine omgivelser, er det altid en mulighed at kontakte BørneTelefonen på 116 111 eller BørneChatten. Her er der voksne, der meget gerne vil lytte og forsøge at hjælpe dig videre.

Jeg håber, du finder ud af det og får den hjælp, du har brug for.

Med venlig hilsen
BørneBrevkassen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.