Hvordan skal jeg spørge???

Kære BørneTelefonen

Jeg er blevet meget i tvivl over noget…
Tit efter skole går jeg ned til vores ungdoms klub på skolen, nogen dag har de åbent til kl 10 om aftenen og hvor folk spiser pizza og det vil jeg også gerne bruge alle mine lommepenge på hvis det skulle være, normalt tager jeg hjem kl fire fem stykker men vil gerne være der længere. Problemet er at min mor har problemer på jobbet og min far hjælper hende med noget fagforening vilket er noget knold og tot. Min mor har det svært og jeg har på fornemmelsen at hun har stress hvordan skal spørger.

Mvh

Den fortvivlede pige

Pige, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 13 år,

Jeg forstår godt, at du tænker meget over, at din mor virker stresset, men det er bare vigtigt, at du ikke bærer rundt på det, så det bliver til dit problem. Det lyder til, at din mor har en rigtig god støtte i din far, så jeg tænker de sammen nok skal klare de problemer, der måtte være.

Jeg tænker, at du måske er sammen med din mor på nogle mindre stressede tidspunkter end andre? For eksempel når I spiser, ser tv eller kører bil. Måske kan du spørge hende der? Det virker til, at du har en rigtig god fornemmelse omkring, hvordan din mor har det så jeg tænker, at du godt kan regne med din fornemmelse, når du beslutter dig for at et tidspunkt at spørge hende.

Hvis du er bange for, at det bliver besværligt for din mor i forhold til at hente dig fra klubben om aftenen, er der måske en mulighed for at få lidt hjælp fra en anden. Måske har du en veninde fra klubben, som også bor i nærheden af dig og som du kan høre om muligheden for at køre med hende eller følges med hende hjem efter klubben lukker? Hvis du allerede har et par forslag klar, når du spørger din mor, så tror jeg, at din mor og far vil lytte til dig. Måske kan de sagtens se det hyggelige i pizza aften i klubben.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.