Brev
Hvilke rettigheder har jeg?
Kære Børnetelefon
og jeg har undrert mig over hvilke rettigheder jeg har hvis min forældre blev skilt,
jeg er nemlig lidt i tvivl om de bliver skilt, så jeg vil godt vide hvilke rettigheder jeg har dv.s vælge hvem jeg skal bo hos?
Hilsen en pige på 12 år
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år.
Du har rettigheder i tilfælde af, at dine forældre vil skilles.
Du skal høres. Det vil sige, at dine forældre  - og Statsforvaltningen, hvis Statsforvaltningen er involveret - aktivt skal interessere sig for, hvor du gerne vil bo og hvilket samvær, du gerne vil have med dén af dine forældre, som du ikke skal bo sammen med.
Jeg tænker, at det er en god idé, at du læser mere om dine rettigeheder her:
Du er meget velkommen til at ringe eller skrive ind på 116111, hvis du har lyst til at tale mere om det med skilsmisse eller andre ting.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen