Brev
Hvad skal jeg gøre
Hej jeg er en pige på 14 år jeg har det ret svært der hjemme fordi min far bliver tit sur på og ved ikke rigtig hvorfor. Og det påvirke mig så meget at jeg ikke kan koncentrere mig i skolen. Hvad skal jeg gøre
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej pige på 14 år
Tak for dit brev. Hvor er det godt du skriver til os.
Det lyder ikke rart, at din far bliver så sur at du har svært ved at koncentrere dig i skolen.
Du skriver, at du ikke ved hvorfor han er sur, mon det var muligt at du kunne spørge ham? Ud fra dit brev ved jeg ikke hvilket forhold du har til din far, men hvis I ellers er vant til at tale om mange ting, så kunne du jo nævne for ham, at du synes han har ændret sig og høre om han er OK.
Jeg tænker også om du mon bor alene med din far ? Hvis du bor både med din mor og far, kunne du også prøve at tale med din mor og fortælle, du synes din far er sur og det går ud over din koncentration i skolen. Du kan spørge om hun ikke har lyst til at tale med din far om det.
Hvis du hverken har lyst til at tale med din mor eller far om det, så kan du nævne det for din lærer. Det er vigtigt at du får talt med en voksen om det, sådan at du igen kan koncentrere dig i skolen og få det godt.
Har du brug for at tale med en voksen fra BørneTelefonen, så er du altid velkommen til at ringe til os på nr 116111
Kram fra BørneTelefonen
Hvordan har du det i din familie?
hvordan har du det med din familie?
Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?
Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.
Du kan få en Bisidder fra BørneTelefonen
Hvis du skal til møde i kommunen eller i Familieretshuset, kan en voksen fra BørneTelefonen gå med dig. Det er helt gratis at få en bisidder.