Hvad gør jeg?

Hej BB.

Jeg har været forelsket i denne pige, hun har tilbudt mig at komme hjem til hende, men jeg har sagt “Nej”, alle de gange hun har spurgt.

Grunden til at jeg har sagt NEJ, er fordi jeg vil ikke have, at min mor skal vide noget om hende, fordi mig og min ven havde en periode, hvor vi blev uvenner, og det var noget med hende som jeg kan lide. Fordi jeg blev lidt misudenlig over, at han kunne få hende, når jeg ikke kunne. Så jeg prøvede, at gøre så han ikke kunne få hende. Og nu er jeg vild med hende, og min mor synes, at det er dårlig stil, hvilket jeg også forstår.

Skal lige siges, at hun også er lidt vild med mig. (Vi fletter fingre, holder om hinanden osv.).

Men mit spørgsmål er: Hvordan kan jeg være sammen med hende, uden mine forældre ved det?

Dreng, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 12 år.

Hvor lyder det dejligt, at du har fundet en pige som du er forelsket i og som du har lyst til, at være sammen med. Jeg kan godt forstå, at du ikke rigtig ved hvad du skal stille op med din ven og din mor.

Det lyder til du har forståelse for din mor ikke synes om den måde du var overfor din ven for at få fat i pigen. Mon ikke du har lært af dette? Håber du og vennen igen har det godt sammen? Men nu er det så sådan at både du og pigen er glade for hinanden og jeg tænker da, I skal have mulighed for at mødes, også privat. Det er fint du nogle gange har sagt nej, for ikke at gøre din mor vred, men tænker også det nu er tid at finde en måde, så I kan være sammen. Du kan evt. overveje, at prøve at forklare din mor, at du gjorde det fordi du var forelsket og ikke vidste hvad du ellers skulle gøre, og nu godt kan se det måske ikke var så smart, men at du og pigen er super glade for hinanden og gerne vil ses. Er det mon en mulighed?

Nogen beskriver forelskelse som en besættelse. Ofte når man er forelsket bliver man lidt ”ude af sig selv”, og gør ting, som man ellers ikke ville gøre - eller siger ting, som man aldrig troede man kunne finde på.

Jeg tænker, at du skal nyde at du er vild med hende og at hun er vild med dig. Du kan måske starte med, at besøge hende uden dine forældre ved det. Når I har gjort det nogle gange, og det bliver ved med at være skønt, og noget som du gerne vil blive ved med, så kan du fortælle dine forældre det. Det kan også være en mulighed du spørger om du må invitere pigen hjem til dig, så dine forældre kan møde hende og se hun er en super pige og I har det godt sammen?

Rigtig god fornøjelse med din forelskelse.

De bedste hilsner fra Børnetelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.