hjelp mig

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære L,
Tak for dit brev og for din fine forklaring på, hvordan det er hjemme hos jer og hvad der sker derhjemme.
Det lyder som om, at du er rigtig god til at sige fra, når der er noget som du ikke kan lide. Det er meget flot.
Det er dejligt at høre at du er glad for at bo hos din mor og hun har det bedre. Også at du er kommet på en ny skole, der er bedre til at forklare dig skoleting på din måde.
Jeg læser ud fra dit brev, at du synes det er svært, at du tit skændes med din mor og gerne vil have hjælp til at stoppe eller ændre det.
Det er virkelig flot, at du ikke vil have at i skændes så tit. Det er ikke rart og bedre at I kan hygge jer.
Måske kan du sige til din mor, at du synes det er svært at i skændes så tit. At du gerne vil have det skal blive bedre.

Du kan måske tænke over, hvad i skændes om og om det næsten er det samme hver gang. Og så kan du tale med din mor om, hvad i kan gøre anderledes, så i ikke skændes så tit. Det kan være i skal aftale, holde en hyggedag sammen en dag om ugen.

Jeg håber, du kan bruge lidt af det jeg har skrevet, så du kan få snakket med din mor. Eller måske er der en lærer på din nye skole, du kan snakke med? Hvem mon det kan være, en der er sød...

Du kan også vise hende det brev du har skrevet til os, og så kan i tale om det du har skrevet og om, hvad i kan gøre for at ændre det.

Pas rigtig godt på dig selv og husk du er velkommen til at skrive eller ringe ind til os på 116 111.

Kærlig hilsen til dig fra

BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.