Brev
HJÆLP MIG NU ELLER ALDRIG
hej brevkasse.
jeg er en pige på 14 år, og min far misbruger mig!
jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.
Hvis han finder ud af at jeg skriver denne her besked slår han mig ihjel. Derfior skriver jeg lidt hurtigt.
Han slår mig og misbruger mig til sex.
Min søster på 17 år er stukket af, men jeg kan ikke komme ud af huset.
Jeg får privat undervisning af en klam lære som også har misbrugt mig en gang.
HVAD SKAL JEG GØRE
HJLKLP
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du
Det er forståeligt, at du er nervøs for, hvordan din far vil reagere på, at du har skrevet herind. Det er flot, at du trodser din frygt og skriver herind for at få hjælp. Det er nemlig vigtigt, at du får hjælp til at ændre situationen.
En mulighed er, at du ringer til eller chatter med BørneTelefonen, hvor der sidder en rådgiver, som kan hjælpe dig og tale med dig om, hvad du kan sige og gøre i den her situation. Du kan også tale med rådgiveren om at få hjælp fra en bisidder. En bisidder kan hjælpe dig med at tage kontakt til myndighederne og hjælpe dig med dine rettigheder. En bisidder er altså en, der kan være ved din side og hjælpe dig i alt det, der sker lige nu. Hvis du har spørgsmål til det, kan du også tale med rådgiveren om det og du kan læse mere om at få hjælp ved at trykke på det her link: https://bornetelefonen.dk/seksuelle-kr%C3%A6nkelser-s%C3%A5dan-f%C3%A5r-hj%C3%A6lp
Gad vide, om du har kontakt med din søster, og om hun mon har fået hjælp? Måske har hun mulighed for at fortælle, hvad der sker derhjemme til en voksen, som kan hjælpe jer. En mulighed er at skrive til hende og sige, at du har brug for hjælp. Hvad tænker du om det?
Du skriver, at du ikke kan komme ud af huset. En mulighed er, at du skriver eller ringer til en voksen, du har tillid til, for at fortælle om det hele. Den voksne skal reagere på det, du fortæller. Hvem kunne du tage kontakt til?
Jeg håber, at det her svar kan være en hjælp for dig. Det er vigtigt, at du får hjælp fra voksne i den her situation, så det hele kan blive anderledes. Det kan det nemlig godt. Du har vist så meget mod ved at skrive herind – det er flot gjort og det er godt, at du lytter til dig selv og reagerer på det.
Kærlig hilsen BørneTelefonen