Brev
HJÆLP
Hej
Jeg har det svært derhjemme…jeg vil ikke snakke med min mor om det og det handler om min far så ham kan jeg heller ikke tale med …. For at være ærlig vil jeg gerne snakke med en psykolog…..men hvordan spørger man om sådan noget
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år,
Tak for dit brev hvor du ærligt skriver, at du har det svært med din far, men at du ikke vil snakke med din mor om det. Men du kunne godt tænke dig at komme til at snakke med en psykolog.
Du kunne måske til en start snakke med en voksen på din skole om det, f.eks. din klasselærer, sundhedsplejersken eller skole-socialrådgiveren, hvis der er sådan en på din skole? Så kan han/hun sikkert hjælpe dig med at få kontakt med en psykolog fra PPR (= Pædagogisk Psykologisk Rådgivning). Måske kommer skolepsykologen på nogle faste dage på din skole, så du lige skal finde ud af hvornår du skal gå derhen? Det er også muligt, at du selv ringer til PPR, telefonnummeret til PPR, står måske på skolens hjemmeside, eller også kan du finde nummeret på din kommunes hjemmeside.
Men jeg tror også, at det kunne være en god ide at snakke med en rådgiver på Børnetelefonen, dels om dine problemer i forhold til dine forældre, dels om hvilke muligheder for hjælp der er, i den kommune hvor du bor. Ring på 116 111, det er gratis og du er helt anonym.
Mange hilsener
BørneBrevkassen
Hvordan har du det i din familie?
hvordan har du det med din familie?
Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?
Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.
Du kan få en Bisidder fra BørneTelefonen
Hvis du skal til møde i kommunen eller i Familieretshuset, kan en voksen fra BørneTelefonen gå med dig. Det er helt gratis at få en bisidder.