Hej

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære 15 årige pige,

Tak, for dit brev. Jeg kan godt forstå, at det går dig rigtig meget på. Det ville da være så ærgerligt, hvis I ikke må være kærester mere.

Jeg kan godt forstå, at det hele virker meget svært lige nu. Nogle gange reagerer man, inden man helt har fået tænkt sig om. Her tænker jeg på din kærestes mors reaktion. Det jeg mener er, at det kan være hun alligevel giver ham lov til at se dig, når hun lige er faldet lidt ned igen. Han har ret til et privatliv, hvor mor ikke må læse hans beskeder - med mindre hun er bekymret for ham. Du kan læse mere her: http://boerneportalen.dk/privatliv/
Men hvis dette ikke er tilfældet, har du brug for nogle råd til, hvad du så kan gøre.

Det lyder, som om at du og din kæreste, finder ud af at tale sammen uden hans mor ved det. Egentlig vil jeg ikke opfordre til at gå bag moderens ryg, men måske er det lige i jeres tilfælde godt, hvis I to kan få talt sammen. Jeg tænker på, at din kæreste jo kender sin mor bedst og måske har et bud på, om I kan gøre noget for at ændre hendes holdning. Derudover er det jo også en svær situation for ham, at stå mellem dig og sin mor, så det er også godt at vide hvad han tænker.

Det kan også være at det er godt for jer lige at få en pause væk fra hinandnen. Nogle gange når man er kærester, ser man hinanden så meget, at man næsten glemmer resten af verden og sine venner. Det kan dog være godt lige at pleje alt det andet en gang i mellem. Og så kan det jo være, at hans mor er mere imødekommende efterfølgende.

Jeg kommer også til at tænke på, at man faktisk ikke må bruge andres koder til profiler. Hverken til at gå ind og kigge eller for at unblocke eller lignedne. Så jeg håber ikke, at du kommer til at gøre det igen. Da det kan have konsekvenser. Derudover kan det også påvirke dig og din kærestes forhold, hvis han ikke bryder sig om det.

Måske har du også brug for støtte fra dine forældre, så du ikke står så alene i denne situation - eller andre du har det godt med?

Jeg vil anbefale dig, at ringe til os på BørneTelefonen 116111, der kan du uddybe situationen og måske få lidt mere vejledning til; hvad du kan gøre og få trøst eller bare én voksen der lytter.

Kærlig hilsen
BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.