Brev
Har brug for hjælp
hej jeg er en pige på 14
Min mor døde der jeg var 5 og jeg flytted hjem til min far og hans kone min far var tid ud og sajle i 4 månder afgang og min stedmor slo mig og alt muligt der var forskels behandling mellem mig og hendes egene børn.
Men De bliv så skilt for 2 år siden og min fars ekskones far er maget efter min far og bruger mig med min far fordi af minfar ik gider går alt det ekskonens far siger så de har så skravet et brav til komunden om af mig og min far har vært sammen med det har vi ik og har vært inde ved komunden og snakke med dem om det men de tror ik på mig og nu har de mælt de til politit og jeg ved godt der er mange det sker for men det er jo AlDRI sket og det kan ødlegge hele min fremtid hvis jeg skal til af fjernes fra min far og hans nye kæreste for skal til af på efterskole
det vil ødlegge hele mit liv for har vært hel vildt maget igennem i forhol til jeg kun er 14 og kan ik klar meger har skråt i mig selv og nu overvejer jeg selvmord
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år
Hvor er det godt, at du har skrevet dit brev til BørneBrevkassen. Det viser mig, at du tror på, at dit liv kan blive bedre, og du beder om hjælp. Den tro er rigtig vigtig at have, når man som du er i en svær situation.
Så hold fast i troen på, at der er nogen, der vil hjælpe dig, og at det nok skal blive bedre.
Når jeg læser dit brev, tænker jeg, at du hurtigst muligt har brug for en bisidder fra Børns Vilkår. En bisidder er en person, der kan hjælpe og støtte dig, når der skal være møder med f.eks. kommunen. Han/hun vil snakke med dig om din situation og hjælpe dig igennem på bedst mulige måde.
Hvis du gerne vil have en bisidder fra Børns Vilkår til at støtte dig eller ønsker at få mere viden om hvad en bisidder kan, er du velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111 og sige, at du har skrevet til BørneBrevkassen, som foreslår, at du får en bisidder. Du skal vide, at du vil blive bedt om at oplyse dit navn og dit tlf.nr. Derefter vil bisidderen ringe til dig, inden der er gået et døgn.
Du kan læse mere om vores bisidderordning på www.bornetelefonen.dk/bisidder.
På BørneTelefonen kan du også snakke med en rådgiver om dine tanker og om, hvilke andre muligheder du har. Der er altid en rådgiver, der rigtig gerne vil lytte til dig og hjælpe dig.
Mange gode tanker fra BørneTelefonen