Fritid

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige, der føler dig trist

Jeg kan godt forstå, at du føler dig i klemme mellem dine forældres og dine tennisvenners forventninger og din egen lyst til at skifte sport.
Og nu hvor din bror er stoppet med tennis, oplever du et ekstra pres på dig til at fortsætte familietraditionen.

Du står i valget mellem, om du skal leve op til dine forældres forventninger for ikke at skuffe dem, og dermed blive trist og leve med ulysten til at spille tennis, eller at gå efter din egen lyst til at spille fodbold og blive glad igen.

Det er et svært valg, for det er ikke sjovt at skulle skuffe sine forældre.

Men du kan jo heller ikke leve med den tristhed, du føler lige nu.

Du er i en alder, hvor du bliver mere og mere bevidst om, hvad du selv vil og ønsker. Det er en naturlig del af den frigørelse fra dine forældre, som starter så småt nu, og som ender med, at du er voksen og selvstændig.

Det tror jeg, du skal tænke på, når du beslutter dig for, hvad du vil gøre. Det er klart, at der er en risiko for, at dine forældre siger nej til, at du stopper med tennis, men når din storebror fik lov, er der måske en god chance for, at du også får det.

I øvrigt kan det jo godt være, at dine forældre slet ikke bliver så skuffede, som du forestiller dig, men at de vil sætte pris på, at du nu har din egen mening om, hvilken sport du kan lide, og at de vil glæde sig over, at du stadig vil dyrke sport og motion. Det er jo noget, der betyder noget i jeres familie.

Kærlig hilsen fra BørneBrevkassen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.