Brev
Forelsket i min kusine?
Hej BB.
Jeg er en 14 årige pige.
En dag da min kusine og jeg var sammen. Sad vi på hendes værelse og så tv.
Hun vendte sig om mod mig, lænede sig frem og kyssede mig. Vi kyssede og lagde os til rette i sengen. Det ene tog det andet og så havde vi sex. Eller vi gav hinanden finger, og det var mega dejligt.
Vi gjorde det mange gange efter den dag, og gør det stadig (men sjældent) tror jeg er biseksuel, fordi jeg elsker hende.
Mit spørgsmål er: kan man være kærester med sin kusine?
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år.
Tak for dit brev. Ifølge dansk lov må man gerne gifte sig, når man er fætter/kusine og dermed også kusine/kusine. Så ifølge loven, må man altså gerne være kærester med sin kusine.
Problemet ved at være kæreste med sin kusine kan dog være, at hvis I så ikke længere er kærester, så kan det blive svært at undgå at støde ind i hinanden. For jeres familier vil jo fortsat ses. Har I talt om, hvad jeres forældre vil sige til det og hvordan I vil sige det til dem?
Det lyder som om, at du og din kusine har et dejligt forhold. I puberteten er det almindeligt, at man eksperimenterer med sin seksualitet, sammen med nogen man er tryg ved. Derfor oplever mange børn og unge, at man sin udforsker seksualitet og grænser, med f.eks. en ven/veninde.
Det behøver ikke nødvendigvis at betyde, at man er biseksuel. Men som du skriver, så har det gjort, at du tror at du er biseksuel. Og det er jo kun dejligt, at det har åbnet op for dine følelser og dine seksualitet.
Måske kan du tale noget mere med din kusine om, hvad hun tænker om det hele? Om hun har det ligesom dig? Måske har hun også gjort sig nogle nye tanker, ift. sin seksualitet.
Håber at du kan bruge mit svar ellers er du altid velkommen til at ringe el. Skrive til BørneTelefonen på tlf. 116 111.
Mange hilsner fra
BørneTelefonen.