Forelsket i en ældre fyr

Hej brevkassen

jeg er en pige på 15 år og jeg går i 8 klasse jeg har et kæmpe problem

jeg er forelsket i en fyr som er 11 år ældre end mig

jeg har kendt ham siden juni og jeg har mødtes med ham et par gange i hemmelighed fordi min mor opdaget jeg tog ud med ham

hun blev rigtigt sur på mig og sagde jeg aldrig måtte mødes med ham igen jeg har prøvet at snakke med hende om det men det hjælper ik

det går mig så meget på fordi mig og ham har det så godt sammen jeg har stadig kontakt med ham i hemmelighed fordi ingen af os rigtigt kan undvære alt kontakt med hinanden

jeg forstår ik min mor han er ældre måske gamel i andres øjne men han er så sød mod mig og behandler mig som en rigtigt prinsesse

han spørger altid om det han gør er okay selv om det er okay at give mig et kys og holde min hånd

bare det syntes jeg viser han acceptere mig og mine grænser..

jeg ved virkelig ik hvad jeg skal gøre vi har ikke kunne ses i 6 måneder nu kun skrive og snakke sammen det er virkelig hårdt når vi holder så meget af hinanden

jeg håber i kan hjælpe tak på forhånd

hilsen en 15 årige pige der ikke kan vente med at se hvad der sker ?

Pige, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 15 år

Jeg forstår godt dit problem. Når man er forelsket, har man lyst til at være sammen med personen hele tiden, og det er helt forfærdeligt at skulle undvære hinanden.

Det er rigtig dejligt at høre, at fyren er sød ved dig, og accepterer dine grænser.

Jeg synes, det er rigtig godt, at du har prøvet at snakke med din mor om, at du gerne vil se ham. Jeg tror, at grunden til at hun bliver sur, og ikke vil lade dig se ham, kan være, at hun er bekymret, fordi der er så stor aldersforskel mellem jer.  Når man er 26 år er man et andet sted i livet end når man er 15 år. Han er voksen, bor for sig selv, har et arbejde eller er i gang med en uddannelse. Du er i overgangen på vej fra barn til voksen. Det er en periode i livet, hvor der sker store forandringer. Både kropsligt, hormonelt og mentalt. Jeg tror, at din mor gerne vil passe på dig igennem denne udvikling. Måske er hun bekymret for, om fyren har lyst til andre ting end du har. Måske kunne du prøve at tale med din mor om, det er sådanne bekymringer hun har. Måske har din mor brug for at lære fyren at kende, så hun kan se, hvem han er. I kan fx tale om, at han kan komme hjem og besøge dig, så hun kan tale med ham. Det vil måske gøre hende mere tryg ved, at du er sammen med ham. Hvad tænker du om det?

Jeg ved ikke, om du har haft din seksuelle debut, men det har fyren sikkert. Han ville nok også have lyst til at have sex med dig, hvis I sås eller var kærester. Der vil nok komme tidspunkt hvor han ville have lyst til mere end at kysse og holde i hånden. Har du tænkt på, hvordan det ville være for dig? Og måske kunne du tale med din mor om det?

Mange teenagere synes, det er rart at starte med at få deres seksuelle erfaringer med en, der er jævnaldrende med dem selv. Man er mere ’lige’ og den ene fx ikke har prøvet meget mere end den anden. Det kan man godt blive overrumplet af – også selvom fyren er sød og hensynsfuld.

Jeg håber, du får talt med din mor om det. Så I sammen kan finde ud, hvad der er bedst at gøre.

Du er velkommen til at ringe eller skrive til BørneTelefonen 116111, hvis du har brug for at tale mere om det.

Mange kærlige hilsner
BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.