Forelskelse

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 14!

Mange tak for dit brev. Sikke en dum situation du og din kæreste kom i der...  Jeg tror, at der er mange der har prøvet noget lignende, og det er bestemt ikke rart at komme i sådan en situation.
Det virker til at du er en moden pige af din alder, der godt ved, hvor din egen grænse går. Det du har lavet med din kæreste var der ikke noget galt i, men jeg kan godt forstå, at du er bange for, at det kan misforstås.

Jeg tror, at det bedste du kan gøre, er at få en snak med dine forældre om, hvad de tror der skete. Det kan være, at de synes det er lige så svært for dem at tale med dig om det som det er for dem. Måske er de også lidt flove over at brase ind på dit værelse - og skal måske også lige vænne sig til at deres datter er ved at blive "stor".
Hvis du synes, det er svært at snakke med dem om det, kan det være at du kan vise dem mit brev, og så kan I tale sammen ud fra det..? Nogen gange kan det være godt at få afstemt grænser i forhold til kærester og privatliv som ung.

Måske har du også en god veninde som du kunne tale med, det kan være hun har været ude for noget lignende. Eller hvad med din kæreste, hvad siger han til det - Mon han har været ved dig siden? Det håber jeg.

Du er også velkommen til at kontakte BørneTelefonen på tel 116 111, eller skrive ind på BørneChatten, hvis du har brug for yderligere råd og vejledning.

Kærlig hilsen BørneBrevkassen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.