Brev
Forældre skendes
Hej BørneTelefonen
jeg er en pige på 10 år
Mine forældre meget tit og min mor truer med at lave selvmord og at skildres med min far
Jeg er bange for at hun mener hvad hun siger
Vil i ikke nok hjælpe mig?
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej 10 årig pige
Jeg kan godt forstå, at du er ked af det.
Når ens forældre skændes eller bliver uvenner bliver man ked af det.
Og desværre kommer forældre ofte til at sige noget, som de ikke mener.
Hvis du har søskende, så tal med dem om det – måske I sammen kan tale med jeres forældre.
Fortæl dine forældre, at du bliver ked af det, når de skændes.
Sig at du bliver bange for, om de skal skilles. Og for at høre på tanker om ‘selvmord’.
Dine forældre ved sikkert ikke, at du går med disse tanker.
Måske er dine forældre presset på deres arbejde eller der er måske en anden forklaring.
Hvis du ikke helt ved, hvordan du skal sige det, kan du tale med din lærer eller pædagog. De har helt sikkert nogle ideer.
Du kan også tale med en i din familie – måske dine bedsteforældre er gode at tale med.
Jeg vil ønske dig nogle gode snakke.
Og håber dine forældre stopper med deres skænderier, så du ikke skal bekymre dig om det.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen