Føler at mine forældre er lige glade

Hej

jeg føler at mine forældre er ligeglade med mig.

Jeg har en bror på 18 så jeg er den mindste og det er hun min bror der bliver “lagt mærke til”

fx.Der jeg forstuede min fod sagde de bare nå og min far sagde bare ja ja så siger vi det og det såre mig meget at de siger og tænker sådan.

Vil meget gerne have hjælp for jeg er træt af at ligge i min seng og græde hver dag.

Hilsen M

Pige, 10 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 10 år

Jeg kan godt forstå, at du har fået nok af at ligge i din seng og græde hver dag. Og jeg kan godt forstå, du bliver såret, når dine forældre virker ligeglade med dig.

Jeg tror, det vil være rigtig godt, hvis dine forældre får at vide, at du har det sådan. For det er slet ikke i orden, at de gør dig så ked af det.

Du har forklaret så flot i dit brev, hvordan det føles for dig. Måske kunne du vise dine forældre dit brev? Måske kan du sige til dem, at du gerne vil have, at de lægger mere mærke til dig.

Hvis det er svært at sige det alene, kan du måske få hjælp af en anden voksen? Hvem kender du, som er god at snakke med? Jeg ved fra andre børn, at det godt kan hjælpe, når man har en anden voksen til at hjælpe med sådan en snak. Så prøv om du kan komme i tanke om en sød lærer, en faster, en af dine bedsteforældre eller måske en helt anden voksen.

Hvis det er svært at komme i tanke om nogen, synes jeg, du skal ringe til os på nummer 116111 - så hjælper vi dig i telefonen.

Kram fra BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.