fandt en kondom inde på min storebrors værelse

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 14 år Tak for dit brev. Det er fint, du skriver hertil med det dilemma, du står i. Jeg kan godt forstå dig, hvis du i første omgang tænker, det er mærkeligt, at din bror sådan har ændret mening om sex. Når det er sagt, så ændrer vi os jo alle sammen med alderen. Er der mon nogle ting, du tidligere var vild med, som du nu mener er vildt barnlige eller fjollede, selv om du måske tidligere har sagt noget andet om det? Det er helt almindeligt at ændre mening både i forhold til fritid, ting der er sjove eller måske helt andre mere personlige ting. Netop sådan noget som kærester, sex og følelser er mere personlige ting. Derfor er det også okay af din storebror, at han ikke deler sådanne menings ændringer med dig. Det kan lyde rigtigt mærkeligt, men det at din bror er nogle år ældre, gør at han og hans kæreste har nogle andre ting sammen, end du måske vil have med en eventuel kæreste. Det kan være svært helt at finde hoved og hale i, når eksempelvis sådan noget som følelser ændres. Måske kan du næsten opleve en følelse af, at de holder dig udenfor, eller at de ikke er ærlige overfor dig. Måske har du selv nogle andre oplevelser af følelser i forhold til det, din bror og hans kæreste har sammen, har du det? Det lyder som om, du godt kunne tænke dig at snakke med din mor om det, og det tænker jeg ikke, der kunne være noget galt i. Din mor er sikkert godt klar over, at din storebror og hans kæreste har sex, og måske kan hun være rar at vende tankerne med om det hele. Du kan også altid ringe ind til BørneTelefonen på 116 111 og tale med en rådgiver, er det en ide for dig? Mange kærlige hilsner BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.