Brev
Familie problemer
Hej børnetelefon
jeg har nogen problemer med min familie
min mor trusler min søster en dag der min stor søster kom til vores hus
og i fredag den 24 februar kom der en slåskampe mod min mor og min stor søster
de sagde “din dum luder jeg vil være glad når du gør”
nået af det kan i hjælpe mig med
hvad jeg skal gøre
PS: Tak for at læse
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 11år.
Godt at du skriver til BørneTelefonen, for det er en rigtig væmmelig oplevelse, du har haft.
Det er bestemt aldrig rart, når man er uvenner i en familie. Og når nogen slås og råber grimme ting, føles det jo ekstra slemt.
Jeg synes, du skal få snakket med en anden voksen om det hurtigst muligt. Du kunne ringe til BørneTelefonen og fortælle, hvad du har oplevet. Der er der altid en voksen, som vil lytte til dig. Ring 116 111. Du behøver ikke fortælle dit navn, og hvem du er. Du kan bare fortælle løs og få et godt råd til, hvad du kan gøre. Det koster ikke noget at ringe, og ingen kan se, at du har ringet.
Du kunne også snakke med en anden voksen, som du kender. Det kunne være en i familien eller en lærer, som du er tryg ved. Det er vigtigt, at du får fortalt nogen, hvad du har oplevet. For du blev selvfølgelig bange og er det måske stadigvæk? Og hvis man er bange, er det vigtigt, at dele det med nogen, så man ikke går og bliver endnu mere bange.
Så tag telefonen og ring til os. Så snakker vi om det.
Mange kærlige hilsner fra BørneTelefonen.