Brev
Familie problem
Kære BørneTelefonen,
hvad skal jeg gøre jeg bliver ikke passe ordentlig af mine pljerforlædre, og derfor er jeg ind på mit soveværelset mine pljerforlædre, mener ikke at jeg ikke har Rettigheder nu hvor jeg er får forældre Lyst
jeg har mist mine Rigtig Forældre da jeg var kommet til venden og siden da har min pljerforlædre, udsat mig og Tro mig med at slå mig ihjel, jeg spiser hele ikke mad fordi at de er sure på mig hele tiden, men jeg håbe at i kan hælp mig.
Pige, 20 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 20 år
Hvor er det godt, du skriver herind! Mange tak for dit brev.
Alle har ret til at få hjælp, hvis de ikke har det godt. Også selvom man har mistet sine forældre. Det betyder, at du har ret til at få hjælp. Og til at bo i et hjem, som føles trygt og godt. De må ikke true med at slå dig ihjel!
Kommunen kan hjælpe børn og unge, der ikke har det godt hvor de bor.  Man kan selv ringe til kommunen og fortælle, at man har brug for hjælp,
Man kan også få hjælp af os på BørneTelefonen.
Hvis man er barn eller ung under 18 år, kan man få hjælp af en af vores bisiddere. En bisidder kan hjælpe med at tage kontakt til kommunen. Og de kan tage med hen på kommunen og hjælpe med at fortælle, hvordan man har det og hvilken hjælp, man har brug for.
Hvis du er over 18 år, kan du SMS’e eller ringe til os på BørneTelefonen på 116 111 eller skrive til os på Chatten.
Så vil vi gerne hjælpe dig med at finde ud af, hvordan du tager kontakt til kommunen.
Og så kan man læse lidt mere om, hvad en bisidder er, og hvordan bisidderen kan hjælpe, lige her.
Det er så godt gået, at du har skrevet herind til os. Jeg håber og tror på, at du har mod på også at tage næste skridt, som er at ringe eller skrive til os eller kommunen.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen