Brev
Et forhold…..Med min kusine….
Hej BB jeg en dreng på 13 år og vil gerne fortelle alt fra begyndelsen…. Min kusine og jeg har altid været tætte men her for et par måneder siden da jeg var ovre hos hende for at overnatte gik det helt normalt indtil vi ville gå i seng. Vi har altid været ret uadskillelig og sovet inden i hendes værelse hun trak/ hev mig med i armen som altid men det føltes ander ledes ikke på den sedvalige stramme møde men mere blidt.
Hun smed mig på hendes seng og slukkede lyset (jeg sover eller på en madras som også var sat klar) hun låste døren og lagdenøglen på et bord eller et eller andet det var for mørkt til at jeg kunne se. Så smed hun sig ved siden af mig på sengen… og så var der still helt stille…..men lige pludselig kysser hun mig vi har kysset før men mere på en bror søster måde. Det her kys var mere varmt åbent og mere kærligt.
Jeg kysser igen og så mærker jeg at hun er ved at tage mine bukser af. Det gjordre hun men hun stoppede ikke ved bukserne der gik et sekund så var min T-shirt taget af og så tog hun fat i kanten på mine underbukser Og trak dem langsomt ned. Så kunne jeg høre hun tog sit eget af. Efter det smed hun sig ved siden af mig igen. Så kyssede vi… og krammede og snavede lidt… Lige pludselig.. tog noget fat om min P.. Og den hånd der tog fat i min p.. begyndte at bevægesig.. op.. ned .op… og ned…sådan lå vi længe i et langt kys. Indtil… ja resten kan i vel gætte.
Siden den nat har vi værret mere end bare fætter og kusine vi har haft sex op til flere gange og vi kysser når ingen kikke.
Jeg vil bare høre er det ok at være sammen med sin kusine? Er der noget at skamme sig over er det ulovligt? Eller hvad?
Venlig hilsen kusine elskere n L….
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære L
Sikke en fin beskrivelse af, hvordan dit forhold til din kusine pludselig har ændret sig. Jeg fornemmer, at du lige nu er både rigtig forelsket men også forvirret og usikker over at have det sådan. Der er ikke noget ulovligt i, at en fætter og kusine har sex og er kærester. I Danmark er det faktisk lovligt, at fætre og kusiner gifter sig – så det er ikke helt ualmindeligt, at fætre og kusiner både er gift og har børn sammen.
Du skal derfor slet ikke skamme dig over det, du oplever lige nu. Jeg synes, du skal nyde det rigtig meget – det er skønt at være forelsket. Alligevel kan jeg godt forstå, at du får den tanke, om det er ok, for der kan godt være nogle, der har fordomme om at være forelsket i en fra familien. Du skriver også, at du og din kusine kysser, når ingen ser det – og jeg tænker, at I derfor går og holder jeres forhold hemmeligt for familien. På et tidspunkt får I måske lyst til ikke længere at skjule det. Derfor kan du overveje, hvordan det vil være i din familie at fortælle det. Har du og din kusine mon talt om det?
Hvis du er usikker på, om det er noget, familien vil have det svært med, kunne du overveje at starte med at fortælle det til en, du er rigtig tryg ved. Måske din mor eller far eller en anden, du taler godt med. Du kunne fortælle, at du er blevet rigtig forelsket i din kusine, og selv synes det er lidt mærkeligt, og du derfor også er blevet usikker på, hvordan familien vil reagere.
På den måde vil du kunne forberede dig på, hvordan det vil være i din familie, at du og din kusine er kærester – og ud fra snakken kan du beslutte dig for, om du har lyst til at fortælle det til hele familien.
Uanset hvordan andre reagerer på din forelskelse, så kan det måske hjælpe dig at tænke på, at følelser ikke er noget, man kan styre. Du har ikke gjort noget forkert – og forelskelse er en skøn oplevelse. Så længe du og din kusine har det dejligt sammen, så synes jeg, du skal nyde din forelskelse rigtig meget.
De bedste tanker
BørneTelefonen