Brev
Er jeg klam på grnd af det
Hej
jeg er en pige på 15 år
jeg elsker og onanere og jeg har haft sex mange gange og mine forældre ved det godt
min far har også prøvet og se mig have sex med min kæreste og jeg vidste det godt og det værste var at det tændte mig og have publikum
er jeg klam på grund af det
15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 15-årige pige,
Tak for dit brev.
Jeg kan starte med at slå fast, at du ikke er klam. Det er helt almindeligt at onanere og have sex, og der er faktisk mange, der tænder på at blive observeret i seksuelle situationer.
Det bekymrer mig dog, at det er din far, der kigger med. Forældres ansvar skal være at råde og vejlede i forhold til deres børns sexliv, men de skal ikke på den måde tage del i det. Det er dog svært for mig helt at regne ud, hvad der er foregået i situationen, og jeg tænker på, om du mon har snakket med dine forældre om det her? Det ville nok være godt at få snakket med dem om, hvad der skete.
Du kan sagtens udleve din lyst i forhold til at blive observeret uden, at din far er en del af det. Men det er vigtigt, at du husker at passe på dig selv. F.eks. kan det være fristende at lade sig filme, men hvis sådan en film skulle blive delt på nettet, kunne det få nogle ret alvorlige følger.
Husk, du kan altid ringe eller skrive direkte til os på 116111.
Mange hilsener fra BørneTelefonen