Brev
Dumme fede mig
Hej ✌?️
Jeg vil for det føste sige at det er fedt med bb ?❤️
Men til midt problem ?- Jeg er en meget fed pige 12 år og vejer 71 kg
Jeg er ulækker grim skær i mig selv for at prøve og dø
har skrevet et afskeds bræg til min familie
har planlagt min død
i må meget grene svare
mor og far skal skeles
min far er mens dum han er meget nedladende for mig ????????
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år
Hvis man er ked af sin vægt, er det en god ide at tale med nogen som kan hjælpe. Det kan fx være sundhedsplejersken på skolen. Hun ved nemlig, om man har brug for at tabe sig og kan hjælpe med hvad man kan gøre det. Nogen gange kan det sagtens være, at man selv tror og synes man er for tyk, og så er det slet ikke det, som andre ser. Nogle gange kan det være noget helt andet, man er ked af.
Lige meget om man er tyk eller tynd, så er det ikke meningen, at man skal have det så dårligt, at man skader sig selv og tænker på selvmord. Derfor er det så sejt, at du har skrevet herind. Det viser, at du er i gang med at finde ud, hvordan du kan få det bedre. Men det kræver, at du bruger dit mod og spørger om hjælp hos nogen omkring dig. At du fortæller andre, hvordan du går og har det.
Det er forståeligt, at man kan blive rigtig ked af det, når der sker store forandringer i ens liv. Fx nu hvor dine forældre skal skilles. Måske kunne det også være rart at tale med nogen om skilsmissen? Mon din lærer ved, at dine forældre skal skilles og du ikke har det godt? Ellers synes jeg, at det vil være en idé, at du snakker med din lærer om det. Så får din lærer mulighed for at støtte dig, så du ikke går alene med det. Det kan også være, at du kan snakke lidt med dine forældre eller måske en anden voksen i din familie - måske har du bedsteforældre eller en venindes mor, du kan snakke med?
Jeg ved  fra andre børn, at det kan være rigtig rart at tale med en ven eller veninde, der også har forældre, der er blevet skilt. På den måde kan man lære af hinanden og opdage, at man ikke er alene med de tanker, som man kan have, når ens forældre bliver skilt. Måske vil det være det du har mest mod på at gøre nu?
Husk, at du altid er velkommen til at ringe eller skrive til os -  BørneTelefonen på 116111.
Knus og kram til dig
fra BørneTelefonen
Få flere gode råd om selvmordstanker
Selvmordstanker er ofte et tegn på, at man står i en situation, som er svær og som man ikke kan klare alene.
Der kan være mange forskellige årsager til, at man får selvmordstanker. Det kan fx være at man har mistet nogen tæt på. Det kan også være, man har oplevet noget, der har gjort en rigtig ked af det. Eller måske man undrer sig over meningen med livet og derfor tænker på døden.
Hvordan takler man selvmordstankerne? Det første skridt er at tale med nogen om det, det er nemlig vigtigt, at du ikke går alene med tankerne. Men hvordan fortæller man nogen om sine selvmordstanker? Måske man er bange for at gøre andre kede af det eller måske man ikke lige ved, hvordan man starter sådan en snak.
På siden her, kan du finde gode råd og hjælp til hvordan man fortæller noget svært.