Drømme om far ?

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 12 år.

Jeg kan godt forstå, at det forvirrer dig, at du drømmer, at du kysser med din far og godt kan lide det. Det påvirker dig og du ønsker, at stoppe drømmene. Det er godt, at du har skrevet til BørneTelefonen. Jeg vil gerne dele mine tanker med dig. Måske de kan hjælpe dig til at få det bedre med dine drømme.

Drømme kan være meget forvirrende og mærkelige. Vi vil gerne have dem til at give mening, men det er sjældent, at vi forstår dem.  Du kan fx drømme både om “giraffer og racerbiler” og du vil opleve, at du stadig kan vågne op om morgenen og at din krop har reageret på det.

Faktisk er det et sundhedstegn, at din krop reagerer sådan. Du er på vej til at blive teenager. Mange unge drenge og mænd oplever at vågne op på den måde hver morgen. Det er blot et tegn på, at du er præcis som du skal være, og at din krop er i udvikling.

Jeg synes, det er flot, at du har kunne dele det med dine venner. Og det er dejligt, at du har så gode venner, hvor I kan tale om netop sådanne ting. Som du også kan høre på dem, så er det altså helt almindeligt at have sexuelle drømme, som fx også kan vedrøre nogle i familien. Det – som vi drømmer – er ikke det samme som, at det er noget vi ønsker skal ske i virkeligheden.

Hvis du vil vide mere om om drengekroppens udvikling, kan du læse mere her.

Måske var det også en idé, at du og dine venner ser på det sammen. Det vil kunne give jer mange gode snakke – både nu og fremover, som I bliver større. Det håber jeg, at I har mod på.

Kærlig hilsen

Børnetelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.