Brev
Der hjemme
Kære børnetelefon
jeg er en pige på 9 år der hjemme har jeg det ikke altid godt nogen gange hvis jeg siger en lille ting får jeg bare skældud hele tiden jeg bliver råbt meget af og har nogen gange lyst til at flytte hjemme fra
jeg er også meget kedafte fortiden min veninde er lige flyttet så er meget kedafte men har meget bro for at tale med nogen jeg har nemlig en stor knude i maven og tør ikke snakke med mine forældre om det så håber i kan hjælpe mig kh A
Pige, 9 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære A
Det er ikke rart, når de voksne skælder ud og råber over de mindste ting. Den store knude du mærker i maven, tror jeg, er sådan en der kommer, når man er bange og ked af det. Vil det hjælpe, hvis du skrev et brev til dine forældre om, hvordan du har det?
Mon du kan snakke med en anden voksen om det. Er der en lærer eller pædagog i skolen, som du kan fortælle, at du føler en stor knude i maven. Fordi dine forældre råber og skælder ud derhjemme. Det kan også være en anden voksen, som kan hjælpe dig. Og får talt med dine forældre om, hvordan du har det. Kunne det være en bedsteforælder eller din bedste venindes mor.
Du savner din veninde. Det kan jeg godt forstå, når I er bedste venner. Kunne du bruge telefonen til at snakke med hende, måske skype eller facetime. Måske kan du besøge hende. Måske kan du spørge om det.
Jeg håber mit svar hjælper dig til at få det godt derhjemme. Du må meget gerne ringe eller skrive til os på 116111. Så kan vi snakke mere om, hvordan du har det og hvordan vi også kan hjælpe dig.
Kærlige hilsner
BørneTelefonen