Brev
deprasion
hje
jeg er en pige på 12 år og jeg er ked af det hele tiden jeg grader vær dag min mor forstår ikke hun bliver bare sur når hun råber og jeg greder vi skændes hle tiden hun for det til at lyde som om at jeg er en lille fu*****” b bare på grund af min alder og hun snaer hele tiden af mig men når jeg gør bliver hun sinsyg sur
jeg prøver at sige det svert at lade ver når alle omkring gør det jeg har også kun en ven men har det som om hun er totalt ligeglad med mig
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år,
Det lyder til, at du har det rigtig svært. Jeg tænker, at I begge bliver kede af det, når det bliver på den  måde. Måske kan I finde en løsning sammen hvordan I kan undgå det og snakke sammen istedet for?
Når jeg ser din alder tænker jeg dog,at det måske er et tegn på, at du er ved at blive teenager og det kan godt vise sig ved, at du bliver mere uvenner med dine forældre eller bare synes, at de er super irriterende. I så fald er det en periode og det skal nok blive nemmere igen. Men der er vigtigt, at hun taler pænt til dig og hjælper dig med at få det bedre. Det andet er alt for hårdt.
Det kan være en god ide at tale med en god lærer eller sundhedsplejersken om det, så I kan få lidt hjælp til ikke at skændes. Det ved jeg, at mange har fået hjælp til. Det kan være i kommunens familierådgivning, hvor I kan snakke med en rådgiver om det.
Du er også velkommen hos os på 116111
Jeg tænker også, at det vil være en god idé at få talt med din ven. Måske ligger der noget bag som slet ikke har noget med dig at gøre? Det kan også være hun bare har en svær periode med sine forældre eller venner, som du selv oplever? Derfor tænker jeg, at det vil være virkelig godt, hvis du spørger ind til, hvorfor hun virker ligeglad med dig.
Jeg håber det løser sig!
Kærlig hilsen
BørneTelefonen