Bange for at blive ludoman

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 16

Hvor er det godt, at du skriver til brevkassen. Dit brev viser, at du har stor selvindsigt. Du kan mærke, at din spilleadfærd har udviklet sig til problem.

Jeg fornemmer, at du gerne vil klare tingene selv. Men jeg synes du skal glemme alt om at være flov over, at du spillet pengene op, og i stedet fortælle dine forældre det samme, som du har skrevet til os. Mange unge i din alder begynder så småt at leve et liv adskilt fra deres forældre, og på den måde er det naturligt og fint.

Men for mange unge kan det være rigtig ensomt, at skulle klare alle problemer alene, uden støtte fra voksne. Jeg tænker, at det måske er der hvor du står nu? Det lyder som om, at din mor er god til at lægge mærke til dig og bekymrer sig om, hvordan du har det. Det vil sikkert være en stor lettelse for hende, at du betror dig til hende. Jeg tror, at dine forældres støtte og opbakning, kan få meget stor betydning for dig.

Du kan få hjælp på Center for Ludomani. Behandlingen er gratis, og du behøver ikke en henvisning fra din læge. Du kan læse mere om centret her https://ludomani.dk/. Her kan du også tage en test, og læse meget mere om ludomani.

Du er allerede nået meget langt ved at erkende, at det er svært for dig at styre. Du tager det alvorligt og ved, at det kan udvikle sig. Det er flot at du har haft modet til at skrive herind. Jeg håber, at du vil bruge dette mod til, at tale med dine forældre, så de kan hjælpe dig med at få noget hjælp.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Andre der Hjælper

Der findes også andre steder, hvor du kan få rådgivning og hjælp.

Måske har du brug for at tale med en ekspert, der ved rigtig meget om lige præcis dét, du tumler med.

Fandt du ikke den hjælp, du søgte efter? Her er en liste over andre, der også har rådgivning for børn og unge.