Brev
Welp
Skærer direkte til sagen…
Jeg er så nået dertil hvor det kunne være dejligt med nogle flere venner eller en kæreste.
Problemet er bare der er ikke nogen interessante i min klassen og ved ærligt ikke hvor jeg ellers skal møde folk.
Så ville høre om i måske kender nogle sider hvor der er folk omkring min alder
Dreng, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Dreng på 16.
Jeg kan godt forstå, at du har lyst til at udvide din omgangskreds, og få nogle flere venner og evt. en kæreste. Det er jo langt fra altid, at de mennesker man har mest til fælles med går i den samme klasse som en selv.
Det er forskelligt, hvorfra man får nye venner. Det kan være fra ens klasse, parallelklasse, andre årgange, gennem ens venner, der hvor man bor, ens fritidsinteresse eller et andet sted.
På børnetelefonen har vi ikke kendskab til side, hvor unge kan mødes. De findes helt sikkert, det er bare ikke et område vi har sat os så meget ind i. Men jeg vil gerne prøve at give dig nogle ideer til hvordan du kan møde nogle nye mennesker.
Lav en brainstorm over emnet:
En brainstorm kan være en god måde at få ideer på. Du kan lave en brainstorm over hvordan du kan få nye venner. Du kan gøre det helt simpelt, ved at tage et stykke papir og så skrive nye venner i midten. Så skriver du alle de ord og tanker, ider du lige får, til hvordan du kan udvide dit netværk, uden i første omgang, at vurdere, om det er en god eller dårlig ide. Du kan gøre det samme for at finde en kæreste. Bagefter kan du gå dine ideer igennem og vælge dem ud, som du synes, virker som de bedste lige nu.
FÅ ET FRITIDSJOB
Det kan også være en ide at få et fritidsjob, for det kan´også være et rigtig godt sted at møde nye mennesker – Du kan holde øje med jobannoncer i avisen og på nettet, eller send selv en uopfordret ansøgning af sted! Gå efter steder, hvor du ved, der også arbejder andre unge. På den måde får du både en ny omgangskreds og også lidt ekstra penge.
FÅ EN HOBBY
Hvad mon du har af interesserer? Hvis du ikke allerede går til noget i fritiden, kan det være en god ide at begynde på det. Her vil du møde andre der har samme interesserer som dig, og det kan være et rigtigt fint udgangspunkt for nye venskabet. Eller tag i ungdomsklubben eller noget sjovt i Ungdomsskolen.
Jeg håber du har fået nogle ideer til, hvad du kan gøre, for at få nogle flere venner og en kæreste.
Kærlig hilsen BørneTelefonen.