Brev
Vendinder og dans
Hej bb
jeg er lige startet til disco fordi jeg ville have flere vendinder.
Jeg synes det er mega sjovt men alle de andre kan gå i split og spagat og det kan jeg ikke.
Når vi skal gøre det kigger alle på mig fordi jeg ikke kommer helt ned.
Jeg vil så gerne lære det så jeg kan få vendinder.
Jeg har øvet mig i noget tid men giver nok snart op.
Skal jeg starte til noget andet eller skal jeg blive ved selvom andre synes jeg er dårlig til det eller???
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej pige på 12 år.
Det lyder som en god idé at du er startet til disco dans. Jeg synes at det er super sejt af dig, at du melder dig til det for at finde nogle gode veninder. Jeg tænker at bare fordi du ikke kan komme helt ned i split og spagat, betyder det ikke at de andre synes du er dårlig til disco.Du er jo lige startet! Det er jo okay at man ikke kan det hele, når man lige er startet. Det er jo også derfor at man går til noget - nemlig for at blive god til det.
Er der nogle af dem der har sagt noget om at de synes du er dårlig? Nej vel! Måske kigger de for at se om det lykkes for dig, fordi de håber at du også kan.
Du skriver at du synes at det er mega sjovt. Så derfor synes jeg, at du skal fortsætte med det! Du har også ret til at gå på holdet. Og øvelse gør mester
I stedet for at fokusere på at få veninder, ved at være god til noget. Så prøv i stedet at være dig selv. Tænk på at der nok skal komme venskaber og prøv f.eks. at tale med nogle af de andre på holdet.
Er der en af pigerne som du synes er sød? Så kunne du starte med at tale med hende? Måske kunne du tale om noget der interesserer dig? Eller noget som du synes er sjovt. Eller du kan spørge hvordan de andre er blevet så gode til spagat. Det kan være at de har gode idéer til hvordan de lærte at gå i spagat og split.  Måske kan du lære noget af dem?
Held og lykke med at få nogle gode veninder!
Kærlig hilsen
BørneTelefonen