Brev
Ved ikke om jeg bliver holdt udenfor?
Hej,
jeg er en dreng på 14 år, jeg ved ikke om jeg bliver holdt udenfor.
Næsten alle på min årgang er med i en gruppe på messenger, men jeg er aldrig blevet inviteret.
Alle mine venner er med, (og jeg snakker fint med dem og vi har det fint sammen).
Inden på den gruppe mødes de alle mulige steder og har det sjovt. Men hvorfor er jeg ikke blevet inviteret?
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 14 år.
Jeg kan godt forstå, du føler dig holdt udenfor, når du ikke er inviteret til den gruppe, hvor der foregår alt muligt sjovt.
Jeg tænker på, at du skriver, at du har det fint med dine venner og snakker fint med dem. Har du mon prøvet at snakke med dem om, hvorfor du ikke er inviteret? Måske kunne de så give dig en forklaring på det, det kan også være, at de bare har glemt det.
Jeg tænker også på, om der mon er andre, der ligesom dig heller ikke er med i den messenger gruppe?
Forhåbentlig er det bare en fejl eller forglemmelse, men hvis du får en fornemmelse af, at der ligger noget andet bag, så tænker jeg, at du bør tale med en lærer eller dine forældre om det. For det sker desværre ofte, at de voksne ikke helt kan følge med i alt det, der foregår online, og så er man nødt til at vise dem det eller fortælle dem det. For det kan godt være nødvendigt, at de voksne træder til og hjælper, så man ikke selv står med ansvaret for at løse det hele.
Venlig hilsen BørneTelefonen