Brev
Jeg vil bare DØ!!!!
Hej Brevkasse
Jeg er en pige på 13 og har hver dag mange gange om dagen selfmordstanker. Jeg gider ik at skrive fra begyndelsen.
Da jeg var 11-12 så havde min storesøster mange problemer og ville ende sit liv hun har skåre i sig selv og har været på stoffer og sådan noget.
Okay da jeg var ca 11 snart 12 havde jeg det maget dårlig jeg havde mange selvmordstanker. Jeg havde flyttet fra min far og alle mine vender.
Sidste år var virkelig hårdt jeg havde ingen at snakke med, jeg kunne ikke snakke med min mor hun bliver bar sur. Jeg følte mig så ensom, men jeg ved ik jeg vil bare ønske at jeg var aldrig blevet født,
jeg tænker alltid på fortiden allt det der er sket allt det jeg har oplevet, jeg kan ik sove, jeg føler som om jeg ik kan bevæge mig mere, jeg har det dårligt, Så jeg begyndte at skære i mig selv:(
Jeg følte smerten gå væk. Jeg har skåret mig selv i næsten et år.
Så jeg snakkede med BørneTelefonen og det endte med at jeg snakkede med min lærer. Så der blev mit liv endnu mere f***t.
Jeg er stoppet med at skære men mine selvmordstanker kører endnu merer i mit hoved, jeg kan ik lærer noget i skolen jeg kan simpel hent ik få de tænker ud af mit hoved.
Jeg er næsten stoppet med at spise for nu kommer der stemmer og siger jeg er tyk, grim, So, klamme, stinker og allt muligt jeg kan bare ikke holde det ud længere. Alle gør det bare være for mig eller er det måske bare mig.
Jeg føler mig også enormt ensom selvom jeg er sammen med nogen.
JEG KAN IK MERE!!!
Jeg er bange for at jeg gir op og gør noget dumt.
(Har i nogle råd til mig) PLEASE HJÆLP MIG!!
MVH. Den pige som gir snart op
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej 13 årige pige
Jeg kan sagtens forstå, at du kan føle, at du snart ikke kan mere – du har været rigtig meget igennem. Og det kan slå de fleste ud.
Du har faktisk formået at gøre noget for at ændre på din situation undervejes, det er mega sejt! Du har kontaktet BørneTelefonen, du har talt med din lærer og nu skriver du til brevkassen.
Du har virkelig forsøgt! Desværre skal man nogle gange forsøge mange gange og på forskellige måder, før det rigtig virker.
Hvor er det bare ærgerligt, at du ikke har fået den hjælp, som du havde brug for – og du derfor har skåret i dig selv og nu ikke rigtig spiser.
Børn og unge, som har været udsat for det, du beskriver, har mange af de samme problemer, som du taler om. Det er svært at koncentrer sig, det er svært at mærke andres interesse og kærlighed, det er svært at være sammen med andre, og det er svært at finde meningen med det hele.
Mange som har haft det ligesom dig, har fundet en vej ud. Jeg fornemmer, at du også gerne vil ændre din situation – og det er første skridt.
Du kan og skal ikke gøre det alene, det er simpelthen en alt for stor opgave. Du skal finde en voksen som du har tillid til. Det kan være din søster, din far, en anden lærer eller en venindes mor.
I alle kommuner findes der en anonym rådgivning for unge, hvor man kan få hjælp til ens problemer, og de kan hjælpe en på vej. Du finder telefonnummeret ved at google ”din kommunes navn og anonym rådgivning”. Hvis ikke du føler, du kan få hjælp fra en voksen, du kender, så synes jeg, du skal prøve at ringe til kommunen selv. For du skal have noget hjælp.
Jeg ved godt, at det er svært, at blive ved med at gøre noget. Men du har ret til at være glad og have et godt liv - derfor må du blive ved, til du får den hjælp, du har brug for. Hvis du undervejs får brug for støtte eller andre gode råd, kan du ringe til Børnetelefonen igen på 116111. Vi vil nemlig også meget gerne tage med dig op på din kommune. Det kan en af vores bisiddere gøre. Det kan du læse mere om her i boksen i svaret.
De aller varmeste tanker
Børnetelefonen